Patronat Honorowy
JM Rektor Politechniki Koszalińskiej
dr hab. Danuta Zawadzka, prof. PK
Marszałek woj. Zachodniopomorskiego
Olgierd Geblewicz
Prezydenta Miasta Koszalin
Piotr Jedliński
Licznik odwiedzin
Dzisiaj | 31 |
Wczoraj | 614 |
W tym tygodniu | 3228 |
W tym miesiącu | 6482 |
Pokazy audiowizualne kampus przy ul. Śniadeckich
Biuro Mobilności Międzynarodowej
Biuro Mobilności Międzynarodowej prezentuje rezultaty realizowanych mobilności studentów oraz pracowników Politechniki Koszalińskiej, pragniemy zachęcić do uczestnictwa w programie, a także zainteresować możliwościami, jakie ze sobą niesie. Erasmus+ w Politechnice Koszalińskiej - Mobilność studentów i pracowników, Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu, to kontynuacja europejskich programów edukacyjnych realizowanych od 1998r. W ramach programu można uczyć się za granicą, wziąć udział w zagranicznej mobilności zawodowej lub realizować międzynarodowe projekty edukacyjne. Celem programu jest wspieranie uczniów, studentów,nauczycieli, wykładowców we współdziałaniu w prowadzeniu projektów międzynarodowych mających na celu podnoszenie kompetencji. Uczestnictwo w programie Erasmus+ daje możliwość realizacji zamierzonych celów, zarówno w sferze edukacyjnej, zawodowej czy osobistej. Zrealizowane wyjazdy przyczyniły się do nabycia nowych kompetencji zawodowych oraz językowych, umożliwiły zbudowanie pozytywnych relacji międzykulturowych i nawiązanie nowych kontaktów o charakterze naukowo-dydaktycznym. 100% ankietowanych uczestników zarówno pracownicy uczelni jak i studenci bardzo pozytywnie oceniają rezultaty zrealizowanych wyjazdów, co koresponduje z hasłem programu: "Erasmus+ zmienia życie - otwiera umysły".
Zajęcia mają charakter warsztatów, w ich trakcie uczestnicy będę mogli poznać środowisko pracy chemika oraz pobawić się w "Małego czarodzieja" Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 16
Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z działalnością koła naukowego IKS, poprzez wykonanie makiet elementów budynków z drewna balsy oraz cegieł i innych materiałów budowlanych. Zadania te pozwolą uczestnikom zapoznać się z zasadami konkursu "Power Tower" oraz pozwolą sprawdzić się w kształtowaniu konstrukcji inżynierskich. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15
Na stanowisku warsztatowym uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z podstawowymi zasadami organizacji i utrzymania placu budowy oraz wykonywania podstawowych robót budowlanych z użyciem maszyn budowanych w skali pomniejszonej. Zadania będą realizowane z wykorzystaniem makiet terenowych oraz zdalnie sterowanych maszyn budowlanych. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15
Zajęcia mają charakter zajęć terenowych, podczas których każdy z uczestników będzie miał okazję zapoznać się z charakterem pracy geodety i budową oraz funkcjonowaniem narzędzi stosowanych podczas pomiarów geodezyjnych, jak również samodzielnie dokonywać pomiaru pod okiem geodety. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15
W sposób zabawny uczestnik będzie miał okazję wykorzystać pomiarowy sprzęt geodezyjny w niestandardowy sposób wykorzystując go jako lunety do obserwacji małych obiektów. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15
Postępujące zmiany klimatyczne prowadzą do zachowania równowagi wodnej w środowisku. Zmiany klimatu generują wahania temperatury i opadów. Walka z tymi zagrożeniami to konieczność szukania nowych rozwiązań mających za zadanie niwelować niekorzystne warunki. Proponowane zajęcia mają formę warsztatów mających na celu ukazanie możliwych działań, wiedzy i doświadczeń we wdrażaniu innowacji, których celem jest niwelowania skutków zmieniającego się klimatu. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15 Zajęcia mają charakter warsztatów, w trakcie których uczestnicy będą mogli zapoznać się z techniką pomiaru zapachu metodą olfaktometrii dynamicznej. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15
Zajęcia mają charakter zajęć laboratoryjnych, podczas których uczestnicy sprawdzają, który z badanych przez nich elementów budowlanych posiada większą wytrzymałość na proces zgniatania i rozciągania. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 20
Czas zajęć 20 minut Maksymalna liczba uczestników: 7
Pokaz będzie obejmował wizualizację nanodiamentów, tlenku grafenu, grafitu oraz fluorescencyjnych detonacyjnych nanocząsteczek diamentowych w obrazach mikroskopowych na laminatach i foliach spożywczych. Dodatkowo będzie można obejrzeć urządzenia do diagnostyki medycznej, w których możliwe jest zastosowanie biokompatybilnych nanobiomateriałów węglowych. Uczestnicy będą mogli samodzielnie wykonać bioaktywne opakowania do żywności z naniesionymi nanostrukturami węglowymi. Prezentacja różnych odmian alotropowych węgla umożliwi usystematyzowanie wiedzy naukowej na temat zastosowania nanostruktur węglowych w badaniach naukowych i komercjalizacji. Czas zajęć 15 minut Maksymalna liczba uczestników: 10
W trakcie pokazu uczestnicy mają do wyboru jeden z poniższych tematów:: Czas zajęć 30 minut Maksymalna liczba uczestników: 8
Demonstracja możliwości kamery termograficznej. Wyświetlanie obrazu rozkładu temperatury badanych obiektów na monitorze komputerowym. Możliwość wydruku obrazu na papierze fotograficznym. Czas zajęć 15 minut Maksymalna liczba uczestników: 12
Zapoznanie z techniką cyfrową oraz mikroprocesorową. Prezentacja różnych układów (m.in. Intel FPGA/CPLD, Atmel AVR, STM ARM, Motorola 6800) i zestawów edukacyjnych oraz do prototypowania (m.in. Arduino, Nucleo, Discovery, Terasic, NodeMCU). Czas zajęć 15 minut Maksymalna liczba uczestników: 20 (szkoły średnie)
Współczesna interakcja pomiędzy człowiekiem a komputerem to już nie tylko mysz i klawiatura. Od lat znane jest sterowanie głosem, a od pewnego czasu coraz większą popularność zdobywa sterowanie gestami lub ruchem ciała. To ostatnie jest szczególnie popularne w grach na konsole, gdzie poruszający się gracz odzwierciedlony jest w wirtualną postać – avatar. Jednym z najpopularniejszych sensorów ruchu jest Kinect produkowany przez firmę Microsoft. Sensor Kinect wraz z odpowiednim oprogramowaniem nie tylko wykrywa gesty rąk czy ruch postaci, wykrywa również mimikę twarzy a nawet rozpoznaje emocje. Zastosowanie sensora Kinect jest bardzo szerokie i znacząco wykracza poza branżę gier oraz rozrywki. Znakomicie sprawdzi się w zastosowaniach, gdzie sterowanie dowolnym przedmiotem (rzeczywistym bądź wirtualnym) wymaga użycia joysticka lub wyspecjalizowanych manipulatorów, które absorbują uwagę człowieka, np. sterowanie dźwigiem, maszynami na placu budowy, tworzenie grafiki trójwymiarowej. Ogromy potencjał drzemiący w sensorze Kinect sprawia, że można wskazać wiele zróżnicowanych kierunków rozwoju. Podczas pokazu zostaną omówione podstawowe informacje na temat sensora Kinect, następnie zostanie przedstawionych kilka aplikacji pokazujących możliwości sensora, tzn. odzwierciedlenie rzeczywistych postaci w wirtualne, skanowanie trójwymiarowe, kamera podczerwieni, wirtualny Blue box. Czas zajęć 30 minut Maksymalna liczba uczestników: 10
Demonstracja załamania światła za pomocą pryzmatów. Obserwacja widma emisji różnych źródeł światła z wykorzystaniem siatki dyfrakcyjnej. Zjawisko optyczne w światłowodach. Budowa i działanie ogniwa słonecznego. Czas zajęć 30 minut Maksymalna liczba uczestników: 10
MULTANDO jest prowadzone w formie multimedialnej prezentacji, tekst odczytuje aplikacja internetowa (bot), a treść tekstu oparta jest na popkulturze (literatura/film/muzyka) Konkurs przebiega w trzech formatach: Poziom trudności takiego ćwiczenia zależy od doboru tekstu, ale ze względu na konieczność, dużym ułatwieniem jest znajomość języka przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym. Czas zajęć 45minut Maksymalna liczba uczestników: 15
Na stoisku zostaną zaprezentowane pamiątki, wyposażenie żołnierzy oraz replika ręcznego karabinu maszynowego wz. 1928 na podstawie przeciwlotniczej. Prezentacji będą dokonywali żołnierze w historycznych mundurach. Zademonstrowana będzie również replika armaty przeciwpancernej Bofors wz. 36 Podane również zostaną informacje o Legii Akademickiej Czas zajęć 30 minut Maksymalna liczba uczestników: 30
Pokaz taneczny, konkursy z nagrodami - zagadki dla dzieci i młodzieży. Zaprezentowane przez Uniwersytet Trzeciego Wieku Czas zajęć 30 minut Maksymalna liczba uczestników: 15
Czas zajęć 30 minut Maksymalna liczba uczestników: 15 ERASMUS+ changing life opening mind
Wydział Inżynierii Lądowej, Środowiska i Geodezji
Pokazy stacjonarneSzkoła Pamięci IQ
Wydział Inżynierii Lądowej, Środowiska i Geodezji
Chemiczna kuchnia, bud. I, sala 108
Działalność Inżynierskiego Koła Naukowego, bud. C, sala 401
Koparkowy tor przeszkód, bud. C, hol piętro 5
Zawód geodeta, zajęcia terenowe przed budynkiem I
Co widać przez lunetę, bud. I, sala 9
Jak zatrzymać wodę w glebie?, bud. I, sala 209
Odkryj świat zapachów, bud. C, sala 20
Pokonać granicę wytrzymałości materiałów, bud. F, sala 113
Wydział Mechaniczny
Wszędobylstwo drobnoustrojów, bud. H, sala 208 - 7
Przeprowadzone zajęcia mają na celu wskazanie możliwości oceny preparatów w zależności od zastosowanego mikroskopu - świetlnego lub fluorescencyjnego.
Osoby uczestniczące będą miały możliwość obserwacji preparató przygotowanych przez prowadzącego w świetle przechodzącym i odbitym mikroskopu.
Zakres zajęć:
Barierowe antybakteryjne i antyoksydacyjne opakowania do żywności z nanostrukturami węglowymi, bud. H, sala 201-2
Prezentacja będzie miała na celu pokazanie najnowszych nanobiomateriałów węglowych w opakowaniach do żywności i do wyrobów kosmetycznych oraz urządzeniach do diagnostyki medycznej.
Ciekawy świat metali i stopów, bud. H, sala 7-6
Wydział Elektroniki i Informatyki
Zastosowanie kamery termograficznej, bud. D, sala 206-3
Prezentacja osiągnięć studenckiego koła „Pasjonatów Elektroniki” - Technika cyfrowa i mikroprocesorowa, bud. D, sala 2-3)
Kinect – interaktywny sensor ruchu, bud. D, CIWE, sala 2-8
Eksperymenty ze światłem, bud. D, sala 205-3
Studium Języków Obcych
Multando, czyli multimedialne dyktando z języka angielskiego, bud. G, sala 1
Konkurs oparty na trzech muzach: Literaturze, muzyce oraz filmie polegał na sprawdzeniu znajomości pisowni wyrazów angielskich w kontekście opowiadania - nowoczesnej bajki.
Biuro Karier i Promocji Edukacji
Bałtyckie Stowarzyszenie Historyczne "PERUN"
Prezentacja historyczna Bałtyckiego Stowarzyszenia Historycznego „PERUN
Koszaliński Uniwersytet Dzieci i Młodzieży oraz Uniwersytet Trzeciego Wieku
Pokaz taneczny - hol bud. B, parter
Młodzi studenci - hol bud. B, parter
Stoisko z prezentacją i pokazami wraz z wyjaśnieniem jak działają małe roboty Ozoboty i jak je programować. Długopisy i drukarki 3D. Konkursy z nagrodami - matematyczne i logiczne zagadki dla dzieci i młodzieży. Prezentacja oferty Koszalińskiego Uniwersytetu Dzieci i Młodzieży.
Biuro Karier i Promocji Edukacji