Patronat Honorowy
JM Rektor Politechniki Koszalińskiej
dr hab. Danuta Zawadzka, prof. PK
Marszałek woj. Zachodniopomorskiego
Olgierd Geblewicz
Prezydenta Miasta Koszalin
Piotr Jedliński
Licznik odwiedzin
Dzisiaj | 123 |
Wczoraj | 614 |
W tym tygodniu | 3320 |
W tym miesiącu | 6574 |
Pokazy kampus przy ul. Śniadeckich
Udział w zajęciach wymaga wcześniejszej rezerwacji.
Podczas prezentacji ukazane zostanie w jaki sposób graficzne interfejsy użytkownika mogą być również wykorzystane do tworzenia m.in. gier dla dzieci oraz jakie mają zastosowanie w oprogramowaniu pulpitów samochodowych.
Zapraszamy wszystkie dzieci do sprawdzenia jak poradzą sobie nasze roboty Lego z wyzwaniami w świecie Minecraft. Czy robot doniesie surowce do portalu do Netheru? Czy uda się schować wszystkie zapasy w skrzyni? Komu uda się schować przed Creeperem?
(zapisy w Punkcie Informacyjnym WILŚiG w dniu Festiwalu)
Zajęcia mają charakter warsztatów, w ich trakcie uczestnicy będę mogli zapoznać się w sposób dla nich przystępny z właściwościami mechanicznymi wybranych materiałów budowlanych, a przy okazji sprawdzić swoje umiejętności budowlane.
W sposób zabawny uczestnik będzie miał okazję wykorzystać pomiarowy sprzęt geodezyjny w niestandardowy sposób wykorzystując go jako lunety do obserwacji małych obiektów.
Czy niszczenie może być pouczające? Ależ tak! Uczestnicy zajęć będą zgniatać cegły, łamać beton i zrywać stal, aby dowiedzieć się ile te materiały są w stanie wytrzymać, aby zapewnić budynkom bezpieczeństwo.
W trakcie warsztatów każdy z uczestników zajęć będzie mógł zapoznać się z przykładami danych pozyskanych w oparciu o nowoczesne metody pomiarowe oraz ich wykorzystania w geodezji.
Podczas zajęć każdy z uczestników będzie miał okazję zapoznać się z budową i funkcjonowaniem narzędzi stosowanych podczas pomiarów geodezyjnych i samodzielnie dokonać pomiaru pod okiem geodety.
Zajęcia mają charakter warsztatów, w trakcie których uczestnicy będą mogli poznać środowisko pracy chemika oraz pobawić się w "Małego Czarodzieja"
Uczestnicy będą mogli w trakcie zajęć zaobserwować świat typowych mikroorganizmów oraz zrozumieć ich rolę oraz znaczenie biologiczne w różnych ekosystemach.
Badanie predyspozycji i zainteresowań zawodowych to narzędzie diagnostyczne, które służy do badania predyspozycji i zainteresowań zawodowych. Narzędzie może pomóc w określeniu preferencji zawodowych,wyborze lub zmianie zawodu, wyborze uczelni lub szkoły oraz określeniu kierunku szkolenia zawodowego.
Chłopska Szkoła Biznesu to planszowa gra ekonomiczna, w którą równocześnie może grać około 12 osób w wieku od 12. roku życia. Gra została opracowana przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie jako narzędzie edukacyjne, szkoleniowe lub integracyjne, służące do pracy z grupą. Gra jest prostą symulacją mechanizmów wolnego rynku, na którym można obserwować takie zjawiska jak podaż, popyt, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe i wiele innych. Nawiązuje ona do działalności produkcyjnej i handlowej rzemieślników z tkackiego ośrodka andrychowskiego w XVIII wieku."
Demonstracja możliwości kamery termograficznej. Wyświetlanie obrazu rozkładu temperatury badanych obiektów na monitorze komputerowym. Możliwość wydruku obrazu na papierze fotograficznym.
Demonstracja załamania światła za pomocą pryzmatów. Obserwacja widma emisji różnych źródeł światła z wykorzystaniem siatki dyfrakcyjnej. Zjawisko optyczne w światłowodach. Budowa i działanie ogniwa słonecznego.
Demonstracja możliwości drukarki 3D oraz oprogramowania do przygotowania wydruku
Współczesna interakcja pomiędzy człowiekiem a komputerem to już nie tylko mysz i klawiatura. Od lat znane jest sterowanie głosem, a od pewnego czasu coraz większą popularność zdobywa sterowanie gestami lub ruchem ciała. To ostatnie jest szczególnie popularne w grach na konsole, gdzie poruszający się gracz odzwierciedlony jest w wirtualną postać – avatar. Jednym z najpopularniejszych sensorów ruchu jest Kinect produkowany przez firmę Microsoft. Sensor Kinect wraz z odpowiednim oprogramowaniem nie tylko wykrywa gesty rąk czy ruch postaci, wykrywa również mimikę twarzy a nawet rozpoznaje emocje. Zastosowanie sensora Kinect jest bardzo szerokie i znacząco wykracza poza branżę gier oraz rozrywki. Znakomicie sprawdzi się w zastosowaniach, gdzie sterowanie dowolnym przedmiotem (rzeczywistym bądź wirtualnym) wymaga użycia joysticka lub wyspecjalizowanych manipulatorów, które absorbują uwagę człowieka, np. sterowanie dźwigiem, maszynami na placu budowy, tworzenie grafiki trójwymiarowej. Ogromy potencjał drzemiący w sensorze Kinect sprawia, że można wskazać wiele zróżnicowanych kierunków rozwoju. Podczas pokazu zostaną omówione podstawowe informacje na temat sensora Kinect, następnie zostanie przedstawionych kilka aplikacji pokazujących możliwości sensora, tzn. odzwierciedlenie rzeczywistych postaci w wirtualne, skanowanie trójwymiarowe, kamera podczerwieni, wirtualny Blue box.
Zapoznanie z budową tranzystora MOSFET jako elektronicznego klucza. Montowanie prostego układu na płytce stykowej.
Przedstawienie Klubu Krótkofalowców działającego w ramach Koła Pasjonatów Elektroniki oraz prezentacja posiadanego sprzętu. Omówienie zasad nawiązywania łączności (znaki wywoławcze, kod Q, częstotliwości radioamatorskie, telegrafia). Ciekawostki na temat łączności międzynarodowych i społeczności krótkofalowców.
Zapoznanie z techniką cyfrową oraz mikroprocesorową. Prezentacja różnych układów (m.in. Intel FPGA/CPLD, Atmel AVR, STM ARM, Motorola 6800) i zestawów edukacyjnych oraz do prototypowania (m.in. Arduino, Nucleo, Discovery, Terasic, NodeMCU). Omówienie podstawowych różnic i wynikających z nich zastosowań.
Na stoisku zostaną zaprezentowane pamiątki, wyposażenie żołnierzy oraz replika ręcznego karabinu maszynowego wz. 1928 na podstawie przeciwlotniczej. Prezentacji będą dokonywali żołnierze w historycznych mundurach.
Uczestnicy wykonują szkic człowieka w ruchu wzorując się na postaci manekina. Do dyspozycji mają także atlasy anatomiczne tematycznie związane z anatomią układu ruchu człowieka. Cel zajęć: rozwój umiejętności plastycznych oraz wiedzy o budowie układu mięśniowo-szkieletowego człowieka.
Prezentacja będzie miała na celu pokazanie najnowszych nanobiomateriałów węglowych w opakowanich do żywności i do wyrobów kosmetycznych oraz urządzeniach do diagnostyki medycznej. Pokaz będzie obejmował wizualizację nanodiamentów, tlenku grafenu, grafitu oraz fluorescencyjnych detonacyjnych nanocząstek diamentowych w obrazach mikroskopowych na laminatach i foliach spożywczych. Dodatkowo będzie można obejrzeć urządzenia do diagnostyki medycznej, w których możliwe jest zastosowanie biokompatybilnych nanobiomateriałów węglowych.
W trakcie pokazu uczestnicy:
Dynamiczny pokaz latającego Drona zrealizowany przez członków koła naukowego „DRON” . Realizowany na terenie trawiastym odpowiednio zabezpieczonym (taśmy), za blokiem H, oraz możliwość skorzystania z symulatora maszyn latających.
Przedstawienie programów do tworzenia geometrii 3D, oraz należyte przygotowanie modelu do wydruku technologiami przyrostowymi. Pokaz zastosowań druku i skanera 3D w badaniach naukowych oraz życiu codziennym. Ćwiczenia z druku, ustawienie drukarki oraz skanowanie postaci.
Izolacja drobnoustrojów z rąk uczestników i ich obserwacja w mikroskopie, ocena preparatów muzealnych bakterii, wykonanie preparatów z grzybów pleśniowych kolonizujących żywność i ich identyfikacja mikroskopowa.
Nauka programowania z wykorzystaniem ozobotów.
Dynamiczny pokaz różnych konstrukcji robotów mobilnych w tym: robotów kroczących, humanoidalnych i inspekcyjnych o napędzie kołowym. Podczas prezentacji uczestnicy będą mieli możliwość własnoręcznego sterowania robotem inspekcyjnym poruszającym się pomiędzy nimi. Zaprezentowane zostaną również sposoby budowy i programowania takich konstrukcji.
20 - 30 minutowy pokaz pracy robotów przemysłowych firm: Kawasaki, Fanuc, Festo poprzedzony krótkim wprowadzeniem (barwny opis historii, teraźniejszości i przyszłości robotyki).
W ramach prezentacji przewiduje się krótką charakterystykę próżni i plazmy i pokazy wykorzystania zjawisk zachodzących w próżni i w plazmie oraz pokazy eksponatów z zakresu zastosowań supertwardych materiałów w postaci cienkich powłok.
Warsztaty na których zaprezentowane zostaną proste narzędzia dzięki którym można rozpoznawać zdolności dzieci.
Czy wiecie Państwo czym właściwie jest fala? A wiedzą Państwo, że jest fal stojąca ale nie ma leżącej? Czy w elektronicznym zegarku też jest wahadło? Dlaczego fale z morza zawsze dochodzą równolegle do brzegu? Na te i inne pytania będzie można znaleźć odpowiedź na naszym pokazie. Pokaz świateł laserowych z efektami specjalnymi - pokazy o godzinach: 11:00, 12:00 i 13:00, bud. B, sala 101 (wymagana rejestracja online)
EB Guide Studio - narzędzie do projektowania interfejsów Człowiek - Maszyna, GlobalLogic S.A., bud. D, CIWE, sala E 2-7
Wyzwania robotów LEGO, ZdolneDzieciaki.pl, bud. G, sala 1
Koszaliński Uniwersytet Dzieci i Młodzieży
Wydział Inżynierii Lądowej, Środowiska i Geodezji
Zbuduj coś fajnego, bud. F, sala 113
Co widać przez lunetę?, bud. I, sala 9
Sprawdzamy wytrzymałość materiałów budowlanych, bud. E, sala 7
Nowoczesne techniki pozyskiwania danych pomiarowych w geodezji, bud. I, sala 310
Co robi geodeta?, zajęcia terenowe przed bud. I
Chemiczna kuchnia, bud. I, sala 108
Mikrobiologiczny świat, bud. I, sala 209
Biuro Karier
Badanie predyspozycji i zainteresowań zawodowych, bud. B, sala 3
Gra symulacyjna rozwijająca kompetencje niezbędne na rynku pracy, bud. B, sala 3
Wydział Elektroniki i Informatyki
Zastosowanie kamery termograficznej, bud. D, sala 206-3
Eksperymenty ze światłem, bud. D, sala 205-3
Drukarki 3D, bud. D, sala CIWE F-2-3
Kinect – interaktywny sensor ruchu, bud. D, CIWE, sala B
Sterowanie prędkością obrotową silnika przy użyciu tranzystora oraz sygnału PWM, bud. D, sala 205-4
Demonstracja sprzętu i osiągnięć Klubu Krótkofalowców, bud. D, sala 105-2
Prezentacja osiągnięć studenckiego koła „Pasjonatów Elektroniki” - Technika cyfrowa i mikroprocesorowa, bud. D, sala 105-5
Prezentacja historyczna Bałtyckiego Stowarzyszenia Historycznego „PERUN", bud. B, parter
Uczelniane Centrum Technologii Informatycznych
N(O)Twork, bud. D, hol przed salą 1
Pokaz - infrastruktura teletechniczna, cloud, cyberbezpieczeństwo.
Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się w przystępny sposób co kryje sie za pojeciami: Internet, Chmura (cloud), Cyberbezpieczeństwo.
Jak działa internet, ile specjalistycznych urządzeń i elementów jest potrzebnych do tego, aby można było na co dzień komunikować się z innymi ludźmi przez Facebook'a, Whatsapp'a, oglądać i przesyłać najnowsze filmy na Youtube, czy grać w ciekawe gry on-line.
Czy chmury są tylko na niebie i w jaki sposób bezpiecznie korzystać z nowoczesnych technologii? Czytelnia EL-BUD
Człowiek w ruchu – wykonaj szkic, bud. D, sala 109-1
Wydział Technologii i Edukacji
Bioaktywne opakowania do żywności z nanowęglem, bud. H, sala 101-5
Ciekawy świat metali i stopów, bud. H, sala 7-6
Pokaz bezzałogowych maszyn zdalnie sterowanych – dronów „Koło Naukowe DRON”, bud. H, sala 204
XXI w. w 3D – Pokaz i warsztaty z obiektami 3D. Drukarki 3D, Skaner 3D, pokaz Organizacji Międzywydziałowej „CCC-Tech , bud. H, sala 1
Wszędobylstwo drobnoustrojów, bud. H, sala 208-7
Ozoboty - przyjemna nauka programowania, bud. G, sala 103
Pokaz robotów mobilnych, bud. G, sala 6-2
Pokaz robotów przemysłowych, bud. G, sala 6-2
Próżnia i plazma, czyli jak uzyskać supertwarde materiały cieńsze od ludzkiego włosa, bud. H, sala 7-1
Rozpoznawanie zdolności dziecka, bud. G, sala 104
Świat drgań i fal, bud. H, sala 10-2